سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 94 بهمن 21 :: 9:39 عصر ::  نویسنده : سعید روحانی

کتاب جدید دکتر سعید روحانی با عنوان "تحلیل های عظیم داده: نقشه راه پیاده سازی، فناوری و ابزارها" Big Data Analytics توسط انتشارات نیاز دانش منتشر شد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ارکان اجتماعی و ساخت های سازمانی نفوذ کرده و تبدیل به بستر نوین در عین حال مستحکم زندگی و کسب و کار گردیده است.
این بستر شامل سیستم ها و فناوری ها، روز به روز از طریق داده ها و اطلاعات در حال عظیم و حجیم شدن است. لیکن راهبرد آینده برای برخورد و بهره برداری از این منابع همواره چالش بر انگیز بوده است. مفهوم Big Data که ما آنرا عظیم داده نامیدیم، یکی از رویکردهای درحال گسترش در مقابل این چالش است، که قطعا در آینده ای نزدیک در کشور ما نیز به صورت مساله مدیریت پردازش ها، محاسبات و تحلیل های کسب و کار مورد توجه مدیریت فناوری اطلاعات سازمان ها قرار خواهد گرفت. موارد فوق ما را بر آن داشت که کتاب ارزشمند " تحلیل های عظیم داده " پروفشور دیوید لوشین را که بر اساس تجارب عملیاتی ایشان تدوین شده و یکی از معتبرترین کتابهای این موضوع است. به فارسی  برگردان و ترجمه نماییم. این کتاب به نثر قابل فهم و در سطح کاربردی مدیریت فناوری اطلاعات، تمامی موضوعات مرتبط با عظیم داده را معرفی، بحث و ارائه نموده است. این کتاب می تواند مرجع علمی خوبی برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی نرم افزار و مهندسی صنایع باشد. همچنین این کتاب برای سازمان های کشور در حکم نقشه راه و راهنمای ورود به عصر پیاده سازی و تحلیل های عظیم داده می باشد.

دکتر سعید روحانی
انتشارات نیاز دانش |  http://www.niaze-danesh.com/




موضوع مطلب :



وبلاگ شخصی
دکتر سعید روحانی
نظرات، نگاره ها و محتوی علمی
درباره وبلاگ

دکتری مهندسی سیستم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 116039