سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جمعه 93 تیر 20 :: 6:58 عصر ::  نویسنده : سعید روحانی

دکتر سعید روحانی پایان نامه ای تحت عنوان " بررسی تاثیر ویژگی های داشبوردهای مدیریتی برتصمیم گیری مدیران بانک" را راهنمایی نموده است که در اینجا خلاصه ای از آن ارائه می گردد.

داشبورد مدیریتی یک نوع خاص از سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری می باشد (آرنات و پروان، 2005) که به این صورت تعریف می شود: یک ابزار مدیریت عملکرد تعاملی و بصری است که اطلاعات مهم مورد نیاز برای یک یا چند نفر یا سازمان برای رسیدن به اهدافشان را در یک صفحه واحد نمایش می دهد و به کاربران اجازه شناسایی، جستجو و ارتباط برقرار کردن با نواحی که نیاز به اقدامات اصلاحی دارند را می دهد (ییگیت باسیوقلو و ولکو، 2012).

داشبورد ترکیبی از ویژگی های کارکردی و بصری است که این ترکیب شناخت و تفسیر را بهبود می بخشد (ییگیت باسیوقلو و ولکو، 2012). داشبوردها توسط کاربران متفاوتی از قبیل کارگران خط مقدم برای مانیتور کردن انبارداری، مدیران میانی برای تجزیه و تحلیل اقدامات عقب افتاده و مدیران اجرایی برای ارزیابی عملکرد استراتژیک به وسیله اهداف مورد استفاده قرار می گیرد.

فاکتورهای زیادی نقش مهمی در توسعه داشبورد ایفا می کنند اولا پیشرفت در فناوری اطلاعات که زیرساخت فنی برای ایجاد رابطه موثر برای لایه های هوش تجاری را فراهم می کند دوما معرفی تکنیک های جدید ارزیابی عملکرد از قبیل کارت امتیازی متوازن که اهمیت ارزیابی عملکرد چندبعدی را برجسته می کند (کاپلان و نورتون، 1992). در نهایت نیاز به ادغام گزارش عملکرد بین بخش های مختلف و همچنین تمایل مدیریت برای پردازش اطلاعات به عنوان یک فاکتور مهم برای استقرار داشبورد در سازمان شناخته می شود (لاپوینته، 2005).

لیکن به دلیل جدید بودن مباحث مرتبط با داشبورد مدیریتی تحقیقات محدودی در زمینه تاثیر داشبوردهای مدیریتی پیاده سازی شده در این سازمان ها بر تصمیم گیری مدیران آنها انجام شده است از این رو در تحقیق مذکور  به بررسی این تاثیر در بانک سرمایه به عنوان نمونه ای از سازمان هایی که سیستم داشبورد را در درون خود پیاده سازی کرده اند پرداخته شده است. هدف این تحقیق بررسی تاثیر ویژگی های داشبورد مدیریتی پیاده سازی شده در بانک سرمایه بر تصمیم گیری مدیران این بانک یود.

در این تحقیق ارتباط ویژگی های داشبورد مدیریتی (شخصی سازی اطلاعات، تجزیه و تحلیل نمودن اطلاعات، صحت اطلاعات، بلادرنگ بودن) و 4 ویژگی مورد نیاز پشتیبان تصمیم گیری (کاهش زمان، قابلیت اطمینان، کاهش هزینه، ارائه راه حل های مناسب برای مشکلات پیچیده) در قالب  مدل مفهومی تحقیق بررسی گردیدند..داشبورد سازمانی




موضوع مطلب :



وبلاگ شخصی
دکتر سعید روحانی
نظرات، نگاره ها و محتوی علمی
درباره وبلاگ

دکتری مهندسی سیستم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 116105